Transformacja cyfrowa i dywersyfikacja oferty to nasza przyszłość

Po 34 latach pełnych wyzwań, sukcesów i odważnych zmian, Edward Brylowski przekazuje funkcję Prezesa, pozostając jednocześnie członkiem Rady Nadzorczej naszej firmy. Jego długoletnie przywództwo miało kluczowy wpływ na kształtowanie obecnego wizerunku, skali działania oraz pozycji rynkowej przedsiębiorstwa. Na bazie niewielkiej rodzinnej firmy Edward Brylowski zbudował jedną z największych firm w naszym regionie, stworzył markę znaną i docenianą w całej Polsce i Europie. Dzisiaj rozmawiamy z nowym Prezesem - Adamem Wizimirskim, który przejmuje stery i dziedzictwo firmy Terma Sp. z o.o., żeby wprowadzić ją na nową ścieżkę rozwoju.
Paulina Ćwik, Employer Branding Specialist: Adamie, Ty zdaje się byłeś już związany z Termą? Skąd decyzja o powrocie i jak doszło do tego, że historia zatoczyła koło?
Adam Wizimirski, Prezes Zarządu Terma Sp. z o.o.: Rzeczywiście można powiedzieć, że znam Termę od podszewki, bo pracowałem w tej firmie wiele lat i pozostawiłem kawał swojego serca angażując się w rozwój biznesów, sprzedaży i oferty produktowej na początku XXI wieku. Decyzja o powrocie jest wynikiem kilku czynników. Przede wszystkim czuję głęboką więź z firmą i ludźmi, z którymi miałem przyjemność pracować wcześniej przez lata. Kiedy zaproponowano mi możliwość ponownego zaangażowania się w rozwój firmy, nie mogłem odmówić. Terma to dla mnie coś więcej niż miejsce pracy - to pasja, historia i wielkie wyzwania, którym chcę sprostać. Terma to też wyjątkowa organizacja, której celem zawsze było „wyprzedzanie oczekiwań” partnerów i użytkowników jej rozwiązań. Oparcie biznesu na ludziach, ciągłym doskonaleniu i dostarczaniu wyjątkowych wartości partnerom były mi zawsze bardzo bliskie.
Paulina Ćwik: Przed jakimi największymi wyzwaniami i możliwościami stoi Terma w nadchodzących latach?
Adam Wizimirski: Wyzwania są liczne i niosą ze sobą ryzyko, ale również – dzięki dziedzictwu, które przejmuję – oferują wiele możliwości. Największym wyzwaniem obecnie jest utrzymanie konkurencyjności na rynku, pozycji innowatora w branżach, które obsługujemy, ciągłe doskonalenie oferty produktowej i poprawa doświadczenia współpracy z naszymi partnerami. Nie ulega także wątpliwości, że żyjemy w dynamicznie zmieniających się uwarunkowaniach rynkowych. Zabezpieczenie organizacji na te zmieniające się czasy będzie dla mnie priorytetem. Widzę ogromne możliwości w obszarze innowacji technologicznych, dywersyfikacji oferty i cyfryzacji. Stawiam też na eksplorację nowych rynków i segmentów sprzedaży.
Paulina Ćwik: Czego możemy spodziewać się w nadchodzących miesiącach?
Adam Wizimirski: W najbliższych miesiącach planuję kilka kluczowych inicjatyw. Skoncentruję się na usprawnieniu procesów zarządczych i produkcyjnych. Planuję zwiększenie naszej obecności na rynkach międzynarodowych oraz intensyfikację działań sprzedażowych i marketingowych. Chciałbym także powołać nowe obszary usług i wzmocnić doświadczenie współpracy z naszymi partnerami. Ważnym elementem będzie także dalszy rozwój naszej oferty produktowej, aby jeszcze lepiej odpowiadały na potrzeby klientów.
Paulina Ćwik: Który obszar jest szczególnie Tobie bliski i czy na nim będziesz się skupiał?
Adam Wizimirski: Nie jest tajemnicą, że wywodzę się z marketingu i sprzedaży, ale bliski mi jest również szeroko rozumiany zakres rozwoju biznesu, produktów i doświadczenia zakupowego tzw. serwisu. To obszary, w których mogę wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenia i wprowadzić nowatorskie rozwiązania. Skupię się również na zacieśnianiu współpracy z naszymi partnerami biznesowymi oraz na budowaniu silnego zespołu, który będzie realizował ambitne cele firmy.
Paulina Ćwik: Nasza firma zbudowana jest na wartościach. Które wartości są szczególnie dla Ciebie bliskie?
Adam Wizimirski:  Jestem zwolennikiem i praktykiem rozwiązań leanowych i zasad krytycznego myślenia, którego podstawę stanowią: współpraca wielu z wieloma, opieranie się na faktach, a nie opiniach, otwartość, szacunek dla jednostki, poszukiwanie problemów i ich przyczyn, budowanie alternatywnych scenariuszy oraz nieustanne zadawanie pytań: "co jeśli jest inaczej?" oraz „jak można to zrobić lepiej?”. Wierzę, że sukces firmy zależy od zaangażowania i współpracy wszystkich pracowników. Chciałbym, aby każdy czuł się tu doceniony i miał możliwość rozwoju. To było zawsze istotne w Termie. Otwartość na nowe pomysły i zmiany jest kluczowa w dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu.
Paulina Ćwik: Na ile będziesz kontynuował wizję Edwarda Brylowskiego, poprzedniego prezesa?
Adam Wizimirski: Dorobek Edwarda Brylowskiego jest imponujący i niepodważalny. Dzięki jego wizji i determinacji Terma stała się liderem w branżach, które obsługuje. Byłoby błędem niekorzystanie z tego co stanowi wartość tej firmy, a myślę, że Edward Brylowski miał wiele nietuzinkowych i wyjątkowych pomysłów, które przyniosły firmie ogromne sukcesy. Jestem przekonany, że Edward jest dumny z tego co Terma osiągnęła, ale jednocześnie wiem, a znamy się parę lat, że odczuwa duży niedosyt. To bardzo charakterystyczne dla niego i jednocześnie wyjątkowe: ciągłe dążenie do doskonałości. Chcę kontynuować jego dziedzictwo, ale również wprowadzać własne rozwiązania. Moja wizja zakłada dalszy rozwój firmy poprzez innowacje, cyfryzację, dywersyfikację i zwiększenie efektywności operacyjnej. Będę czerpał garściami z doświadczeń Edwarda, kontynuował jego wizję, ale jednocześnie dostosowywał ją do nowych warunków rynkowych.
Paulina Ćwik: Jakie kluczowe umiejętności, zdobyte w poprzednich firmach, mogą stanowić wartość w kontekście obecnej roli, jaką pełnisz? Jak twoje poprzednie doświadczenia mogą wpłynąć na podejście do zarządzania i strategii rozwoju Termy?
Adam Wizimirski: Wierzę, że moje doświadczenie w strategicznym zarządzaniu marketingiem, rozwojem produktów i sprzedaży, a także w rozwoju nowych biznesów może przynieść nową wartość Termie. Praca w międzynarodowej grupie Kingspan nauczyła mnie globalnego podejścia do biznesu i wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Doradzanie mniejszym i większym biznesom dało szeroką perspektywę w podejściu do stawiania czoła różnorodnym wyzwaniom. Szerokie zaplecze edukacyjne z zakresu zarządzania, marketingu, rozwoju produktów i wiele więcej stanowią dla mnie stabilny fundament. Te doświadczenia i wiedza wpływają na moje horyzontalne myślenie, szerokie patrzenie, łączenie kropek, podejście do zarządzania poprzez promowanie współpracy, otwartości i krytycznego myślenia.
Paulina Ćwik: Czy mógłbyś powiedzieć nam więcej o planach cyfryzacji procesów w firmie? Czy zamierzasz wprowadzić nowe technologie, które mogłyby usprawnić produkcję i zarządzanie?
Adam Wizimirski: W każdej dynamicznie rozwijającej się firmie, zawsze są obszary, które można doskonalić. Widzę potencjał w poprawie i cyfryzacji procesów oraz dywersyfikacji usług, dostosowywanie i poszerzanie oferty do nowych uwarunkowań, które pozwolą na jeszcze lepsze odpowiadanie na potrzeby rynku i doświadczenia użytkowania naszych rozwiązań przez konsumentów. Cyfryzacja produktów, procesów i usług to jeden z kluczowych elementów naszej strategii na najbliższe lata. Planujemy wprowadzenie nowoczesnych systemów zarządzania produkcją oraz zaawansowanych narzędzi analitycznych, które pozwolą nam lepiej monitorować i optymalizować nasze procesy. Chcemy również rozwijać nasze produkty w kierunku technologii IoT i AI, co pozwoli na dostarczanie bardziej zaawansowanych i inteligentnych rozwiązań dla naszych klientów. Szukamy nowych obszarów rozwoju i dywersyfikacji oferty także w obszarach cyfrowych. Będziemy w tym bardzo konsekwentni. Kierunek jest bardzo jasny i już widoczny na horyzoncie.
Paulina Ćwik: Dziękuję za rozmowę, Adamie. Życzymy powodzenia w realizacji wszystkich ambitnych planów.
Adam Wizimirski: Dziękuję, Paulino.